Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku 2022 – rozmowa z Dorotą Hechner
  • Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku 2022 – rozmowa z Dorotą Hechner
     

    Zarezerwujcie miejsce w swoich kalendarzach eksperci e-commerce! Już w tym tygodniu odbędzie się Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku 2022. To szansa dla specjalistów z tego obszaru, aby poznać nadchodzące trendy i świetnie się bawić. Sprawdźmy, co na ten temat ma do powiedzenia Dorota Hechner — Permanent Recruitment Manager Devire oraz członkini kapituły konkursu.

    Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku, organizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, powstał z myślą o ludziach stojących za sukcesem innowacyjnych projektów, działań i wdrożeń w biznesach e-commerce. To jedna z najszybciej rozwijających się branż, a w ostatnich miesiącach siła napędowa i często jedyna opcja działania wielu biznesów.

    element graficzny

    Trendy w e-commerce na 2022 rok

    Paweł Gawryś: Jakie trendy przewidujesz w e-commerce w najbliższych miesiącach?

    Dorota Hechner: Myślę, że w najbliższym czasie przed nami dalszy rozwój obszary Q-commerce – zarówno pod kątem pojawiania się nowych graczy w sektorze szybkiej dostawy, ale też dalszego osadzania operacyjnego tego modelu na polskim rynku. Z zaciekawieniem obserwuję, czy Q-commerce zagości z powodzeniem także w nowych kategoriach produktowych.

    Rozwój kompetencji cyfrowych napędza e-commerce

    Paweł Gawryś: Kogo dziś poszukują pracodawcy? Jakie kompetencje będą potrzebne w branży e-commerce w 2022 roku?

    Dorota Hechner: E-commerce jest jedną z branż, które zgłaszają dziś największe zapotrzebowanie na nowych pracowników. Performance Marketing, UX, analityka CRM to obszary, które od ponad roku utrzymują się na szczycie najbardziej pożądanych kompetencji. Poszukiwane są też osoby odpowiedzialne za sprzedaż i rozwój biznesu w kanale Marketplace – to stosunkowo nowy obszar, zwłaszcza jeśli chodzi o obecną szeroką skalę działania. Ale kompetencje potrzebne w branży e-commerce to też jak najbardziej cały szeroki sektor logistyki i łańcucha dostaw oraz IT – w zakresie analiz, utrzymania i wdrożeń.

    Zawody przyszłości – najbardziej poszukiwani specjaliści e-commerce. Sprawdź!

    element dekoracyjny
    element dekoracyjny

    Paweł Gawryś: W jakie kompetencje powinien inwestować e-commerce w 2023 roku?

    Dorota Hechner: Obserwujemy, że jedną z takich kompetencji jest zdecydowanie Marketplace – nie tylko na rodzimym rynku, ale też cross boarder. To kierunek, który obierają aktualnie mali i duzi gracze, od producentów po retailerów i dystrybutorów. Do budowania przewag konkurencyjnych i podnoszenia poziomu doświadczeń klienta niezbędne są też dalsze inwestycje w zespoły analityczne, specjalizujące się np. w analityce CRM, webowej czy mobile.

    Paweł Gawryś: Czy na przestrzeni ostatnich wydarzeń zmieniły się trendy w rekrutacji w obszarze e-commerce?

    Dorota Hechner: Rekrutacja w e-commerce, podobnie jak w IT, wykazuje mniejszą wrażliwość na wydarzenia gospodarze czy geopolityczne. Tak jak na początku pandemii, tak i teraz, w obliczu wojny na Ukrainie, zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników w Polsce pozostaje na wysokim poziomie. Niewielką różnicę obserwujemy na plus – w postaci wzrostu dostępności do pracy wykwalifikowanych kandydatów z Ukrainy.  

    Rynek Pracy w 2022 roku – na jakie trendy muszą być przygotowane działy HR? Dowiedź się!

    Konkurs na dyrektora e-commerce już wkrótce!

    Kapituła konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022 wyłoniła 38 liderów i zespołów e-commerce. Już 2go czerwca podczas Gali wręczone zostaną statuetki dla najlepszych liderów i zespołów w 10 kategoriach indywidualnych i 3 kategoriach zespołowych. Po wręczeniu nagród zapraszamy na bloga Devire, gdzie podzielimy się relacją z wydarzenia oraz wywiadami z liderami e-commerce w Polsce.  

    Paweł Gawryś jest Content Marketing Managerem w Devire.

    Już jest!

    Raport Płacowy 2023

    Sprawdź aktualne stawki wynagrodzeń dla 15 branż w 6 regionach

    Raport Płacowy 2023 | Mockup