Próby oszustwa. Znaleźliśmy przypadki osób fałszywie twierdzących, że reprezentują Devire. Jeśli natkniesz się na podejrzane wiadomości (zwłaszcza wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub komunikatorów, takich jak Telegram lub Messenger), unikaj interakcji z nimi. Devire utrzymuje wysokie standardy prywatności i nigdy nie prosi o poufne informacje finansowe ani nie pobiera opłat od kandydatów do pracy. Jeśli masz wątpliwości czy wiadomość pochodzi od naszego pracownika skontaktuj się z nami.
Dziś praktycznie wszyscy aktywni zawodowo są na etapie zmiany, poszukiwania pracy lub deklarują otwartość na nowe wyzwania (90%). Jednocześnie aż 9 na 10 kandydatów otrzymało zaproszenie do procesu rekrutacyjnego w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Kto najczęściej zmienia pracę? Które branże są najbardziej narażone na rotację?
Kto najczęściej zmienia pracę?
Biorąc pod uwagę fakt, że niemal każdy kandydat jest „kuszony” przez rekruterów i konkurencję (86% z nich) – przed firmami stoi niemałe wyzwanie. Co ciekawe, 84% osób, które nie otrzymało podwyżki w ciągu ostatniego roku, również dostało zaproszenie do udziału w rekrutacji. W efekcie świadomy kandydat nieustannie dąży do poprawy swojej sytuacji zawodowej.
W poszukiwaniu lepszej pracy
Dziś kandydat jest świadomy możliwości jakie oferuje mu rynek pracy. Stąd wynika rekordowa aktywność na rynku pracy wśród specjalistów i managerów. Aż 51% osób chce zmienić pracę i aktywnie jej szuka. Niewielu mniej respondentów (39%) nie szuka aktywnie pracy, ale jest otwartych na nowe propozycje. Jedynie 7% w ogóle nie szuka pracy. Pozostałe 3% to osoby, które właśnie zmieniły pracę lub są w trakcie przejścia do nowej firmy.
Kto najczęściej zmienia pracę? Ciekawą grupę stanowią pracownicy IT – łącznie 84% jest otwartych na zmianę pracy, ale niemal połowa z tej grupy (49%) nie szuka aktywnie nowych wyzwań, czekając na propozycję od potencjalnego pracodawcy.
Najbardziej stabilną branżą jest PR i Social Media – tutaj aż 38% respondentów nie szuka pracy i nie chce zmieniać obecnej.
Nie oznacza to, że te osoby aktywnie poszukujące pracy po prostu aplikują na ogłoszenia. Często są one po prostu w kontakcie z rekruterami – bezpośrednio lub poprzez portale społecznościowe. Wynika to po części z tego, że potencjalni kandydaci przy tak częstym bombardowaniu ofertami (poprzez kampanie kontekstowe w Google Display Network, zaczepki na LinkedIn/GoldenLine, mailingi z ofertami czy wreszcie telefony od rekruterów) – mają poczucie, że coś tracą i jakaś okazja może im przejść koło nosa .
Najtrudniej jest zatrzymać młodych
Przy tak dużej liczbie zaproszeń do procesów rekrutacyjnych, aż 44% respondentów badania zdecydowało się na zmianę pracy w ciągu ostatniego roku. Pracodawcom najtrudniej było zatrzymać młodych – 63% przedstawicieli pokolenia Z (18-25 lat) zdecydowało się na transfer do innej firmy. Na drugim miejscu znaleźli się Millenialsi (26-35 lat) – 47% z nich zadeklarowało zmianę. Niewiele mniej, bo 41% respondentów z pokolenia X (36-54 lat) również zdecydowało się na transfer do innego pracodawcy.