Profesjonaliści z sektora digital, mediów i e-commerce od lat cieszyli się mocną pozycją na rynku pracy, ale rok 2021 i nowe realia sprawiły, że presja płacowa w tych obszarach jeszcze wzrosła. Jak bardzo? Pobierz bezpłatny „Przegląd wynagrodzeń. Polska 2021” i poznaj stawki dla poszczególnych stanowisk managerskich, eksperckich i specjalistycznych.
Zmieniające się okoliczności = zwiększone zapotrzebowanie? O takiej zależności możemy mówić w przypadku digital, mediów i e-commerce. Potrzeba odpowiedzi na nowe nawyki konsumentów i zmienioną ścieżkę zakupową sprawiła, że w 2020 roku bardzo wyraźnie wzrósł popyt (zwłaszcza w branży dób konsumenckich i retailu) na kandydatów z umiejętnościami w obszarach analityki danych, personalizacji i automatyzacji marketinu, sprzedaży internetowej czy aktywacji digitalowych. Wynagrodzenia w tych obszarach rosły w 2020 roku o 10-15% i wszystko wskazuje na to, że tendencja utrzyma się w kolejnych latach. Zespołom digitalowym w firmach przypisuje się coraz bardziej strategiczną pozycję, w efekcie czego doświadczeni kandydaci mogą liczyć na stanowiska kierownicze, a nawet zaproszenie do struktur zarządczych.
W przeglądzie wynagrodzeń na 2021 rok prezentujemy aktualne trendy płacowe oraz strukturę wynagrodzeń w digital, media i e-commerce w Polsce. Podane kwoty to miesięczne wynagrodzenia brutto w polskich złotych.
Wszystkie dane pochodzą z analizy realnych stawek oferowanych kandydatom w prowadzonych przez ekspertów Devire projektach rekrutacyjnych. O poziom stawek zapytaliśmy także aktywnych zawodowo pracowników.
Interesują Cię stawki w innej branży? Pobierz bezpłatny „Przegląd wynagrodzeń. Polska 2021”.