Rok 2021 był dużym sprawdzianem dla branży handlu detalicznego (retail), spowolnionej przez zamknięcie sklepów i galerii handlowych. Nawet ta branża okazała się jednak niejednorodna – sieci, które przed 2020 rokiem zainwestowały w e-commerce, zyskały. Aż 96% pracowników z tego obszaru deklaruje, że otrzymało w zeszłym roku zaproszenie do udziału w procesie rekrutacyjnym.
Przekonaj się, kto w branży handlu detalicznego zyskał, a kto stracił – pobierz raport „Przegląd wynagrodzeń. Polska 2021” i sprawdź poziom wynagodzeń dla poszczególnych stanowisk.
Największe straty w 2020 roku odniosły sieci o tradycyjnym podejściu do biznesu i oferujące produkty, do których sprzedaż otwiera głównie osobiste doświadczenie klientów. Na pierwszy plan w retailu w 2021 roku wysuwa się konieczność pozyskania konsumentów i sprzedaży za pomocą platform sprzedażowych, co naturalnie generuje zapotrzebowanie na ekspertów odpowiedzialnych za budowę, rozwój i obsługę takich narzędzi.
Obserwujemy coraz większy popyt na specjalistów i ekspertów odpowiedzialnych za zakupy oraz komunikację marketingową, czyli analityków sprzedaży, analityków biznesowych, omnichannel managerów, e-commerce managerów, CRM managerów, dyrektorów i managerów marketingu. Kto jeszcze może liczyć na stabilne zatrudnienie? Na pewno kandydaci specjalizujący się w konsultingu.
W przeglądzie wynagrodzeń na 2021 rok prezentujemy aktualne trendy płacowe oraz strukturę wynagrodzeń w handlu detalicznym w Polsce. Podane kwoty to miesięczne wynagrodzenia brutto w polskich złotych. Wszystkie dane pochodzą z analizy realnych stawek oferowanych kandydatom w prowadzonych przez ekspertów Devire projektach rekrutacyjnych. O poziom wynagrodzeń zapytaliśmy też aktywnych zawodowo pracowników.
Interesują Cię stawki w innej branży? Pobierz bezpłatny „Przegląd wynagrodzeń. Polska 2021”.