W drugim i trzecim kwartale 2020 roku w branży dóbr konsumenckich nastąpiło spowolnienie w rozwoju, w wyniku czego zamrożono wiele procesów rekrutacyjnych. Wyraźnej zmianie uległo podejście do pracy
z klientem, a w efekcie zmodyfikował się charakter niektórych ról.
Poznaj wysokość wynagrodzeń na poszczególnych stanowiskach w branży dóbr konsumenckich z bezpłatnego „Przeglądu wynagrodzeń. Polska 2021”.
W konsekwencji zamknięcia sklepów zmieniła się rola działów sprzedaży i zatrudnionych w nich account managerów oraz przedstawicieli handlowych. Rynek coraz częściej sięga po narzędzia pozwalające na efektywne zarządzanie kontaktami z sieciami i detalistami, takimi jak wspólne systemy do składania zamówień. To wymusza inne podejście do budowania relacji z klientem we wszystkich kanałach. Coraz więcej organizacji szuka w kryzysie okazji do pozyskania dostępnych teraz na rynku ekspertów. Prognozujemy, że rok 2021 będzie dla producentów FMCG czasem na przegrupowanie działów sprzedaży i dopasowanie strategii komercyjnej do dynamiki rynku.
Powodzeniem będą cieszyć się stanowiska związane z e-commerce, digital marketingiem i analityką internetową, takie jak chociażby specjalista ds. procesów e-commerce, CRM & Analytics Manager czy Digital Activation Manager.
W przeglądzie wynagrodzeń na 2021 rok prezentujemy aktualne trendy płacowe oraz strukturę wynagrodzeń w obszarze dóbr konsumenckich w Polsce. Podane kwoty to miesięczne wynagrodzenia brutto w polskich złotych. Wszystkie dane pochodzą z analizy realnych stawek oferowanych kandydatom w realizowanych przez ekspertów Devire procesach rekrutacyjnych.
Interesują Cię stawki w innej branży? Pobierz bezpłatny „Przegląd wynagrodzeń. Polska 2021”.