Ciekawe i odpowiednio przygotowane CV, które wyróżni kandydata na tle konkurencji, stanowi podstawę w poszukiwaniu nowej pracy. To również najlepsza okazja do zrobienia dobrego, pierwszego wrażenia. Eksperci Devire potwierdzają, że wzorowy życiorys może być „przepustką” do rozmowy kwalifikacyjnej. Jak napisać CV, aby przyciągnęło uwagę rekrutera?

Sprawdź oferty pracy i określ swój cel zawodowy

Tworzenie dobrego CV warto rozpocząć od przejrzenia aktualnych ofert pracy. Po określeniu branży, firmy i stanowiska na jakie chcesz aplikować, łatwiej będzie Ci przygotować życiorys zawodowy. Szczególną uwagę zwróć na wymagania i oczekiwania potencjalnego pracodawcy. Pisząc swoje CV powinieneś odnieść się do każdego z nich.

Skorzystaj z dobrego wzoru CV

Znalazłeś wymarzoną ofertę pracy i pewnie zadajesz sobie pytanie: „jak napisać CV?”. Skorzystaj z gotowego wzoru CV, a następnie dostosuj go do branży i charakteru firmy, do której aplikujesz. Życiorys zawodowy musi być „uszyty na miarę” konkretnego ogłoszenia i potrzeb danego stanowiska.  CV powinno zajmować jedną stronę A4, być czytelne i przejrzyste.

Opisz przebieg swojej kariery i kwalifikacje

Kompetencje oraz doświadczenie zawodowe jest najważniejszą częścią CV. Pisząc życiorys zawodowy opisz i wyeksponuj awanse, zrealizowane projekty, znajomość języków obcych czy umiejętność obsługi programów informatycznych lub księgowych. W ten sposób pokażesz potencjalnemu pracodawcy, co może zyskać firma zatrudniając właśnie Ciebie. Proces rekrutacyjny zaczyna się w momencie, w którym potencjalny pracodawca czy HR-owiec otwiera CV. Szata graficzna, układ i treść powinny przykuwać uwagę rekrutera oraz wyróżnić dokument z ogromu napływających aplikacji.

Idealne CV jest kwintesencją kompetencji kandydata. Dlatego oprócz danych na temat doświadczenia czy wykształcenia powinno zawierać ciekawe opisy sukcesów i obowiązków wykonywanych na poszczególnych stanowiskach. Warto stosować liczby i procenty będące potwierdzeniem osiągnięć. Ważne są przebyte kursy, szkolenia, nagrody oraz dodatkowe umiejętności, które wyróżniają kandydata na tle innych osób szukających pracy. Te informacje można wyróżnić pogrubioną czy podkreśloną czcionką. Warto pochwalić się także dodatkowymi, prowadzonymi przez siebie projektami, np. blogiem. Celem jest pokazanie się z jak najlepszej strony – jako profesjonalisty oraz eksperta, ale i ciekawego człowieka.

Zrób sobie profesjonalne zdjęcie

Rekruterzy doceniają CV ze zdjęciem. Musisz jednak pamiętać, że fotografia jest pierwszym elementem, na który rekruter zwraca uwagę przeglądając aplikacje. Dlatego powinno robić dobre, pierwsze wrażenie. Zdjęcie musi być wyraźne i dobrze wkomponowane w cały dokument. Osoba widniejąca na zdjęciu powinna wyglądać profesjonalnie i budzić zaufanie. Jeśli jesteś gotowy na dodatkową inwestycję w swój wizerunek możesz wziąć udział w profesjonalnej sesji biznesowej. Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy znajomego, który ma „dobre oko”.

Pochwal się referencjami

Polecenie jest najlepszą formą reklamy. Jeśli dysponujesz referencjami od poprzedniego pracodawcy możesz dołączyć je do CV lub poinformować w życiorysie zawodowym o możliwości udostępnienia rekomendacji.

Pamiętaj o RODO

Nie zapomnij o dopisaniu do CV zgody na wykorzystanie i przetwarzanie danych osobowych przez firmę, do której aplikujesz. Jest to warunek konieczny – bez tego potencjalny pracodawca nie będzie mógł wziąć pod uwagę Twojego CV w procesie rekrutacji. Pamiętaj, że wraz z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), obowiązują nowe wzory klauzuli.

Wysyłając aplikację za pośrednictwem Devire możesz zwiększyć swoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy!