Próby oszustwa. Znaleźliśmy przypadki osób fałszywie twierdzących, że reprezentują Devire. Jeśli natkniesz się na podejrzane wiadomości (zwłaszcza wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej lub komunikatorów, takich jak Telegram lub Messenger), unikaj interakcji z nimi. Devire utrzymuje wysokie standardy prywatności i nigdy nie prosi o poufne informacje finansowe ani nie pobiera opłat od kandydatów do pracy. Jeśli masz wątpliwości czy wiadomość pochodzi od naszego pracownika skontaktuj się z nami.
CRM Manager — co robi, ile zarabia i czego oczekuje od pracodawcy?
3 min czytania
24 marca 2023
Bartek Musiol
Przy wzroście znaczenia technologii w świecie biznesu, coraz więcej firm docenia zalety systemów CRM i dostrzega ich potencjał. Jednym z najważniejszych stanowisk w zakresie zarządzania nimi jest CRM Manager. Co robi, ile może zarabiać i jakie są jego oczekiwania względem pracodawcy? W tym artykule przyjrzymy się bliżej samemu stanowisku, jak i oczekiwaniom ekspertów z tego obszaru.
Kim jest i co robi CRM Manager?
CRM Manager to osoba odpowiedzialna za optymalizację systemów CRM w firmie. Głównym celem tego stanowiska jest planowanie i wdrażanie strategii CRM zgodnie ze strategią firmy w celu zwiększenia lojalności klientów. Konkretne obowiązki menedżera CRM mogą obejmować rozwój platformy i narzędzi CRM, tworzenie strategii lojalizacji klienta, mapowanie ścieżek użytkowników, monitorowanie trendów branżowych, budowanie relacji z klientami i analiza danych. Ważne jest również bycie na bieżąco ze wszelkimi technologiami ułatwiającymi realizację celów biznesowych oraz tworzeniem raportów o postrzeganiu marki przez klientów.
CRM Manager powinien mieć wyjątkowe umiejętności interpersonalne i strategiczne. Musi być w stanie sprawnie komunikować się z użytkownikami, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby. Powinien również mieć dobre zdolności analityczne i interpretacyjne, aby być w stanie określić cel klienta i stworzyć konkretny plan osiągnięcia tego celu. Dodatkowo menedżer powinien być biegły w tworzeniu raportów, analizie danych i przeprowadzaniu szkoleń. Ważna jest także elastyczność i umiejętności techniczne oraz znajomość nowoczesnych systemów CRM, takich jak Salesforce czy SAP CRM.
Dynamiczny rynek pracy oraz stale rosnące zapotrzebowanie na profesjonalistów z obszaru zarządzania relacjami z klientem sprawia, że firmy będą szukały osób mających wiedzę i umiejętności potrzebne do efektywnego działania systemu CRM. Szczególnie przedsiębiorstwa z obszaru e-commerce doceniają rolę CRM Managera, bowiem skuteczne zarządzanie doświadczeniem klientów jest kluczowym elementem do tworzenia pozytywnego wrażenia i poprawy satysfakcji użytkowników.
Ile zarabia CRM Manager?
Zarobki CRM Managera są uzależnione od poziomu doświadczenia, branży i miejsca. Menedżerowie CRM w Warszawie zarabiają średnio 18 000 zł brutto. W miarę wzrostu doświadczenia i pozycji kandydaci mogą oczekiwać nawet 22 000 zł brutto. Dodatkowo Manager CRM może liczyć na premię uznaniową wraz ze wzrostem doświadczenia, jak i podległych mu pracowników.
W 2023 roku, eksperci CRM będą wymagać więcej niż tylko wyższego wynagrodzenia. Ważne jest dla nich, aby pracodawcy inwestowali wrozwój pracowników i tworzyli społecznie odpowiedzialne miejsca pracy. Również będą szukać elastyczności oraz możliwości wykonywania zdalnie swoich obowiązków poza miejscem zamieszkania np. w formie workation. Oprócz tego coraz większa liczba ekspertów będzie oczekiwać od pracodawców szerokiego wachlarza benefitów takich jak wsparcie psychologiczne, dni wolne na well-being czy darmowa opieka zdrowotna i stomatologiczna.